Służył mi przez 3 lata, nigdy mnie nie zawiódł i dostarczył wiele niezapomnianych wrażeń. Szukam dla niego nowego właściciela. Czas na przesiadkę...

Jesteś zainteresowany?

519 352 262

lukasz@hondacb500.pl

Informacje

do góry

Marka

Honda

Model

CB500 (PC32)

Rok produkcji

1998

Przebieg

54 598 km

Pojemność

499 cm3

Moc

58 KM (43 kW)

Masa własna

193 kg

Prędkość max

197 km/h

Zarejestrowany w Polsce

Następne badanie techniczne 13.07.2013

Ubezpieczenie

OC (do 08.07.2013) + Assistance w Polsce (już od miejsca zamieszkania) i zagranicą

Garażowany

TAK

Kraj pochodzenia

Niemcy

Pierwsza rejestracja w Polsce

09.07.2009 (jestem pierwszym właścicielem w kraju)
6400

Motocykl do obejrzenia we Wrocławiu.

Zaznaczam, że jazda próbna możliwa jest dopiero po wpłacie kaucji w wysokości ceny wywoławczej motocykla, co oczywiście potwierdzam pisemnie. Jeśli motocykl wróci z jazdy próbnej bez szwanku, a kupujący zrezygnuje z zakupu, to wpłacona kwota jest mu zwracana w całości. W ten sposób obie strony są zabezpieczone. Wydaje mi się, że nie jest to problem, jeśli ktoś rzeczywiście przyjeżdża z zamiarem ewentualnego zakupu.

Wyposażenie

do góry

Podgrzewane manetki

Manetki Daytona All Season z możliwością regulacji mocy grzania zostały podłączone do instalacji elektrycznej motocykla przez stacyjkę oraz przekaźnik, aby zapobiec możliwości rozładowania akumulatora w przypadku nie wyłączenia.

Manetki są prawie nowe - zostały zainstalowane w kwietniu 2012 r.

Podgrzewane manetki Daytona All Season

Owiewka

Uniwersalna przezroczysta szyba renomowanej firmy Puig.

Sakwy boczne

Sakwy boczne

Bardzo solidne sakwy firmy MLine, wykonane z grubej nieprzemakalnej tkaniny z dodatkowymi pokrowcami przeciwdeszczowymi i elementami odblaskowymi.

Używane tylko podczas jednej wyprawy (wyglądają naprawdę jak nowe).

Pojemność łączna: 63 litry.

Gniazdo zapalniczki

Gniazdo zostało zainstalowane w schowku pod kanapą, żeby umożliwić ładowanie telefonu również w czasie deszczu.

Zostało podłączone przez stacyjkę, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora w przypadku nie odłączenia urządzenia.

Tylna opona Dunlop Arrowmax GT501 130/80R17 65 H TL J
Przednia opona  Dunlop Arrowmax GT501 110/80R17 57 H TL FJ

Opony

Obie opony zostały wymienione w poprzednim sezonie przed wyjazdem do Chorwacji. Obecny przebieg: ok. 4 tys. km.

Przód: Dunlop Arrowmax GT501 110/80R17 57 H TL FJ

Tył: Dunlop Arrowmax GT501 130/80R17 65 H TL J

Przedni hamulec

Nowy zestaw napędowy

Łańcuch i zębatki wymienione zostały w zeszłym roku.

  • łańcuch 525 VX/108 X-ring wzmocniony złoty,
  • stalowa zębatka tylna JT 1332-40, 40Z, rozmiar 525 (taka sama, jak fabryczna)
  • stalowa zębatka przednia JT F297-15, 15Z, rozmiar 525 (taka sama, jak fabryczna)
Łańcuch D.I.D (wzmacniany, złoty)

Historia

do góry

2012/czerwiec

Malowanie tłumika

Tłumik, wraz z kolektorami został zdemontowany, oddany do profesjonalnego piaskowania, pomalowany czarną matową farbą żaroodporną Motip (800°C), a następnie wygrzany.

Wymienione zostały uszczelki przy kolektorach oraz na łączeniu kolektorów z tłumikiem.

2012/kwiecień

Instalacja podgrzewanych manetek

W motocyklu został zainstalowany zestaw manetek podgrzewanych Daytona All Season.

2012/marzec

Serwis eksploatacyjny

Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oraz oleju i uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

2011/wrzesień

Wymiana zestawu napędowego

Wymieniony został kompletny zestaw napędowy motocykla - łańcuch oraz obie zębatki.

Istria, Chorwacja

2011/czerwiec

Wyprawa do Chorwacji

Motocykl odbył swoją najdłuższą wyprawę (ponad 3 tys. km) przez Czechy, Alpy Austriackie, Słowenię do Chorwacji.

Wycieczka trwała 6 dni.

2011/maj

Przygotowanie do wyjazdu

Wymiana opon, klocków hamulcowych, oleju silnikowego wraz z filtrem, świec zapłonowych i linki sprzęgła.

Zainstalowałem gniazdo zapalniczki, aby mieć możliwość ładowania telefonu i nawigacji oraz owiewkę.

2010/listopad

Serwis eksploatacyjny

Oprócz wymiany oleju silnikowego przed zimą, wymieniony został również łańcuszek rozrządu wraz z napinaczem.

Przełęcz Okraj - jedno z moich ulubionych miejsc na krótkie wycieczki z Wrocławia
Przełęcz Okraj - jedno z moich ulubionych miejsc na krótkie wycieczki z Wrocławia

2010/wrzesień

Wycieczka

Wycieczka kończąca sezon motocyklowy 2010. Wybraliśmy się na przełęcz Okraj, a później pojeździliśmy trochę po czeskich drogach.

2010/czerwiec

Serwis eksploatacyjny

Wymiana łożyska główki ramy i oleju silnikowego wraz z filtrem.

2009/wrzesień

Serwis eksploatacyjny

Wymiana klocków hamulcowych oraz oleju silnikowego wraz z filtrem.

Przełęcz Okraj - samotna wycieczka

2009/lipiec

Zakup motocykla

Kupiłem swój wymarzony motocykl! Był to czwarty egzemplarz, który obejrzałem, jeżdżąc po całej Polsce w poszukiwaniu tego jedynego. Nie było wątpliwości, że to właśnie On. :)

Opis

do góry

Miłość do motocykli zrodziła się we mnie jeszcze w czasach szkoły podstawowej. Udało mi się wtedy odłożyć trochę grosza i kupić "Motorynkę". Chwilę później przyszedł czas na Ogara. Kolejny krok w świat motocykli niestety wydawał mi się wtedy finansowo nieosiągalny. Wizja posiadania motocykla stopniowo się oddalała.

Szczęśliwie, po prawie dwudziestu latach, spotkałem na swojej drodze człowieka, który ponownie rozpalił we mnie tę iskrę. Pod wpływem ipulsu zorganizowałem pieniądze w kilka dni, zapożyczając się przy tym, gdzie tylko mogłem, i zacząłem jeździć po Polsce w poszukiwaniu Hondy CB500 (bo już wtedy wiedziałem, że to właśnie z tym motocyklem wkroczę do moto-świata).

Po obejrzeniu trzech egzemplarzy, wybrałem się na Śląsk zobaczyć kolejny. Krótkie oględziny, przejażdżka i nie było wątpliwości - to był ten Jedyny!

Tak zrealizowałem jedno z moich największych marzeń i do tego samego namawiam również Ciebie. :)

Z Cebulą odbyłem wiele wycieczek. Dostarczyła mi niezapomnianych wrażeń. Pozwoliła zapomnieć o codziennym miejskim zgiełku. W każdej chwili mogłem wsiąść i jechać dokąd chciałem. Zdecydowanie ułatwiła mi też życie w mieście - zupełnie odzwyczaiłem się od korków, nie musiałem stać na żadnym skrzyżowaniu dłużej, niż jeden cykl świetlny.

Ten motocykl ani razu mnie nie zawiódł. Przejechaliśmy razem prawie 20 tys. kilometrów. Zdaje się być zupełnie bezawaryjny. Za taki z resztą uchodzi, również wśród mechaników motocyklowych. W warsztatach pojawiałem się wyłącznie w celu przeprowadzenia napraw typowo eksploatacyjnych.

Prawdę mówiąc, myślałem, że ze względu na finanse, zostanę z nią jeszcze parę sezonów, dlatego naprawdę o nią dbałem, żeby służyła mi jak najdłużej. Nadszedł jednak kolejny w mojej motocyklowej karierze impuls, który spowodował zupełny zwrot akcji. Niedługo w moim garażu pojawi się prawdopodobnie Honda VFR, w związku z czym muszę rozstać się z Cebulą.

Na koniec jeszcze kilka suchych uwag:

  • Motocykl jest oczywiście w pełni sprawny. Jest cały czas przeze mnie użytkowany, w związku z czym po zakupie można wsiadać i jechać.
  • Pali "na dotyk" (posiada oczywiście elektryczny starter)
  • Honda CB500 jest motocyklem bardzo ekonomicznym. Najniższe spalanie, jakie udało mi się osiągnąć, to minimalnie poniżej 5 l / 100 km.
  • Dokładam oryginalne manetki Hondy (w ich miejsce w tej chwili zainstalowane są podgrzewane manetki Daytona All Season).
  • Dokładam kilka zapasowych żarówek.
  • Jeśli nie posiadasz prawa jazdy kat. A, albo z jakiegokolwiek innego powodu nie chciałbyś jechać jeszcze samodzielnie w drogę powrotną, mogę po zakupie dostarczyć motocykl we wskazane miejsce (koszt: 1.50 PLN / 1 km).

Zapraszam do obejrzenia i na próbną przejażdżkę!

Jeśli masz jakiegolwiek pytania, chętnie odpowiem na nie telefonicznie lub mailowo. Zapraszam do kontaktu!

Na jednej z wycieczek
Honda CB500
Góry Velebit, Chorwacja
Honda CB500
Honda CB500 - zegary