Honda CB500
Służył mi przez 3 lata, nigdy mnie nie zawiódł i dostarczył wiele niezapomnianych wrażeń. Szukam dla niego nowego właściciela. Czas na przesiadkę...
Jesteś zainteresowany?
519 352 262
Informacje
do góryMarka
HondaModel
CB500 (PC32)Rok produkcji
1998Przebieg
54 598 kmPojemność
499 cm3Moc
58 KM (43 kW)Masa własna
193 kgPrędkość max
197 km/hZarejestrowany w Polsce
Następne badanie techniczne 13.07.2013Ubezpieczenie
OC (do 08.07.2013) + Assistance w Polsce (już od miejsca zamieszkania) i zagranicąGarażowany
TAKKraj pochodzenia
NiemcyPierwsza rejestracja w Polsce
09.07.2009 (jestem pierwszym właścicielem w kraju)Motocykl do obejrzenia we Wrocławiu.
Zaznaczam, że jazda próbna możliwa jest dopiero po wpłacie kaucji w wysokości ceny wywoławczej motocykla, co oczywiście potwierdzam pisemnie. Jeśli motocykl wróci z jazdy próbnej bez szwanku, a kupujący zrezygnuje z zakupu, to wpłacona kwota jest mu zwracana w całości. W ten sposób obie strony są zabezpieczone. Wydaje mi się, że nie jest to problem, jeśli ktoś rzeczywiście przyjeżdża z zamiarem ewentualnego zakupu.
Wyposażenie
do góryPodgrzewane manetki
Manetki Daytona All Season z możliwością regulacji mocy grzania zostały podłączone do instalacji elektrycznej motocykla przez stacyjkę oraz przekaźnik, aby zapobiec możliwości rozładowania akumulatora w przypadku nie wyłączenia.
Manetki są prawie nowe - zostały zainstalowane w kwietniu 2012 r.
Owiewka
Uniwersalna przezroczysta szyba renomowanej firmy Puig.
Sakwy boczne
Bardzo solidne sakwy firmy MLine, wykonane z grubej nieprzemakalnej tkaniny z dodatkowymi pokrowcami przeciwdeszczowymi i elementami odblaskowymi.
Używane tylko podczas jednej wyprawy (wyglądają naprawdę jak nowe).
Pojemność łączna: 63 litry.
Gniazdo zapalniczki
Gniazdo zostało zainstalowane w schowku pod kanapą, żeby umożliwić ładowanie telefonu również w czasie deszczu.
Zostało podłączone przez stacyjkę, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora w przypadku nie odłączenia urządzenia.
Opony
Obie opony zostały wymienione w poprzednim sezonie przed wyjazdem do Chorwacji. Obecny przebieg: ok. 4 tys. km.
Przód: Dunlop Arrowmax GT501 110/80R17 57 H TL FJ
Tył: Dunlop Arrowmax GT501 130/80R17 65 H TL J
Historia
do góry2012/czerwiec
Malowanie tłumika
Tłumik, wraz z kolektorami został zdemontowany, oddany do profesjonalnego piaskowania, pomalowany czarną matową farbą żaroodporną Motip (800°C), a następnie wygrzany.
Wymienione zostały uszczelki przy kolektorach oraz na łączeniu kolektorów z tłumikiem.
2012/kwiecień
Instalacja podgrzewanych manetek
W motocyklu został zainstalowany zestaw manetek podgrzewanych Daytona All Season.
2012/marzec
Serwis eksploatacyjny
Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oraz oleju i uszczelniaczy przedniego zawieszenia.
2011/wrzesień
Wymiana zestawu napędowego
Wymieniony został kompletny zestaw napędowy motocykla - łańcuch oraz obie zębatki.
2011/czerwiec
Wyprawa do Chorwacji
Motocykl odbył swoją najdłuższą wyprawę (ponad 3 tys. km) przez Czechy, Alpy Austriackie, Słowenię do Chorwacji.
Wycieczka trwała 6 dni.
2011/maj
Przygotowanie do wyjazdu
Wymiana opon, klocków hamulcowych, oleju silnikowego wraz z filtrem, świec zapłonowych i linki sprzęgła.
Zainstalowałem gniazdo zapalniczki, aby mieć możliwość ładowania telefonu i nawigacji oraz owiewkę.
2010/listopad
Serwis eksploatacyjny
Oprócz wymiany oleju silnikowego przed zimą, wymieniony został również łańcuszek rozrządu wraz z napinaczem.
2010/wrzesień
Wycieczka
Wycieczka kończąca sezon motocyklowy 2010. Wybraliśmy się na przełęcz Okraj, a później pojeździliśmy trochę po czeskich drogach.
2010/czerwiec
Serwis eksploatacyjny
Wymiana łożyska główki ramy i oleju silnikowego wraz z filtrem.
2009/wrzesień
Serwis eksploatacyjny
Wymiana klocków hamulcowych oraz oleju silnikowego wraz z filtrem.
2009/lipiec
Zakup motocykla
Kupiłem swój wymarzony motocykl! Był to czwarty egzemplarz, który obejrzałem, jeżdżąc po całej Polsce w poszukiwaniu tego jedynego. Nie było wątpliwości, że to właśnie On. :)
Opis
do góryMiłość do motocykli zrodziła się we mnie jeszcze w czasach szkoły podstawowej. Udało mi się wtedy odłożyć trochę grosza i kupić "Motorynkę". Chwilę później przyszedł czas na Ogara. Kolejny krok w świat motocykli niestety wydawał mi się wtedy finansowo nieosiągalny. Wizja posiadania motocykla stopniowo się oddalała.
Szczęśliwie, po prawie dwudziestu latach, spotkałem na swojej drodze człowieka, który ponownie rozpalił we mnie tę iskrę. Pod wpływem ipulsu zorganizowałem pieniądze w kilka dni, zapożyczając się przy tym, gdzie tylko mogłem, i zacząłem jeździć po Polsce w poszukiwaniu Hondy CB500 (bo już wtedy wiedziałem, że to właśnie z tym motocyklem wkroczę do moto-świata).
Po obejrzeniu trzech egzemplarzy, wybrałem się na Śląsk zobaczyć kolejny. Krótkie oględziny, przejażdżka i nie było wątpliwości - to był ten Jedyny!
Tak zrealizowałem jedno z moich największych marzeń i do tego samego namawiam również Ciebie. :)
Z Cebulą odbyłem wiele wycieczek. Dostarczyła mi niezapomnianych wrażeń. Pozwoliła zapomnieć o codziennym miejskim zgiełku. W każdej chwili mogłem wsiąść i jechać dokąd chciałem. Zdecydowanie ułatwiła mi też życie w mieście - zupełnie odzwyczaiłem się od korków, nie musiałem stać na żadnym skrzyżowaniu dłużej, niż jeden cykl świetlny.
Ten motocykl ani razu mnie nie zawiódł. Przejechaliśmy razem prawie 20 tys. kilometrów. Zdaje się być zupełnie bezawaryjny. Za taki z resztą uchodzi, również wśród mechaników motocyklowych. W warsztatach pojawiałem się wyłącznie w celu przeprowadzenia napraw typowo eksploatacyjnych.
Prawdę mówiąc, myślałem, że ze względu na finanse, zostanę z nią jeszcze parę sezonów, dlatego naprawdę o nią dbałem, żeby służyła mi jak najdłużej. Nadszedł jednak kolejny w mojej motocyklowej karierze impuls, który spowodował zupełny zwrot akcji. Niedługo w moim garażu pojawi się prawdopodobnie Honda VFR, w związku z czym muszę rozstać się z Cebulą.
Na koniec jeszcze kilka suchych uwag:
- Motocykl jest oczywiście w pełni sprawny. Jest cały czas przeze mnie użytkowany, w związku z czym po zakupie można wsiadać i jechać.
- Pali "na dotyk" (posiada oczywiście elektryczny starter)
- Honda CB500 jest motocyklem bardzo ekonomicznym. Najniższe spalanie, jakie udało mi się osiągnąć, to minimalnie poniżej 5 l / 100 km.
- Dokładam oryginalne manetki Hondy (w ich miejsce w tej chwili zainstalowane są podgrzewane manetki Daytona All Season).
- Dokładam kilka zapasowych żarówek.
- Jeśli nie posiadasz prawa jazdy kat. A, albo z jakiegokolwiek innego powodu nie chciałbyś jechać jeszcze samodzielnie w drogę powrotną, mogę po zakupie dostarczyć motocykl we wskazane miejsce (koszt: 1.50 PLN / 1 km).
Zapraszam do obejrzenia i na próbną przejażdżkę!
Jeśli masz jakiegolwiek pytania, chętnie odpowiem na nie telefonicznie lub mailowo. Zapraszam do kontaktu!